dimecres, 29 de desembre del 2010

Reconvertir l'aparcament de Renfe

El de la plaça del Mercat no és l'únic aparcament estratègic que el govern municipal projecta a Calella. N'hi ha un altre, que donaria sortida a part de les places existents al passeig marítim -sobre el qual hi ha prevista una profunda reforma- i que tindria una molt bona connexió amb les infraestructures de comunicació: la carretera, l'autopista C-32 i també el transport ferroviari. És l'aparcament de Renfe que ara s'ha convertit en un objectiu per a l'executiu encapçalat per Josep Maria Juhé. La idea és ampliar-lo i, per això, el pas imprescindible és adquirir-ne els terrenys. L'alcalde ha confirmat l'inici de converses amb ADIF.

L'equip de govern de Calella afegeix el pàrquing gratuït de Renfe al llistat d'aparcaments estratègics per a la ciutat. La proposta consisteix en fer-hi una actuació de reforma, ampliar-ne les places i convertir l'ús en semi-públic i de rotació, assumint-ne la futura gestió l'empresa pública de mobilitat Gestvia. Ho ha confirmat l'alcalde Josep Maria Juhé, qui ha declarat que s'han fet els primers contactes amb ADIF, que n'és la propietària. "Haurem de veure les fórmules per a comprar l'aparcament i, a partir d'aquí, fer un projecte d'ús que s'adigui amb la remodelació de la façana marítima', ha explicat l'alcalde qui ha afegit que l'actuació permetria duplicar o triplicar les places existents 'per absorbir tot el que hi ha al passeig marítim". Les places resultants tindrien un doble tractament: part d'elles es destinarien a rotació i les restants, encara no quantificades, s'oferirien en règim de pupil·latge a ciutadans que viuen a zones properes i no tenen aparcament per al seu vehicle.

La proposta d'adquisició de l'aparcament de Renfe lliga amb un altre projecte aprovat ja per ADIF i que està a l'espera de rebre finançament. És la construcció de tres nous accessos soterrats al passeig marítim, en el tram de la platja Gran, i la supressió dels dos passos a nivell que encara existeixen a Calella. "Seria un nou pas soterrani al carrer Sant Joan, amb accés garantit -col·locar ascensors per accedir a un acostat i l'altre-; el segon estaria al carrer Amadeu, que donaria accés al gran aparcament de l'estació; el tercer al carrer Àngel Guimerà, posant-hi ascensors; i el quart seria el pas sota el Rierany dels Frares que l'hauríem de fer a una alçada que permetés el pas dels camions". Seria una actuació de reforma, aquesta última, i significaria l'ampliació fins a 4 metres d'alçada de la zona de pas de vehicles, que se separaria dels vianants. El pas soterrani que limita entre els municipis de Calella i Pineda de Mar tindria, per tant, dos nivells.

Aquests dos projectes convertirien la zona de l'estació en un punt neuràlgic de la ciutat, que donaria accés a l'aparcament i al passeig marítim, als equipaments esportius de mar, i que seria pròxim a l'eix comercial i ben comunicat amb les vies de transport.