dimarts, 29 de juny del 2010

Hotel Corona okupat

Robatoris, condicions de salubritat pèssimes i molta inseguretat. Això és el que denuncien els veïns del que va ser l’Hotel Corona de Calella. Un edifici que ara està okupat i des d’on els lladres accedeixen a habitatges propers. Els veïns de la zona cansats de denunciar els fets a la Policia Local, exigeixen públicament al propietari de l’immoble que assumeixi les seves responsabilitats i en segelli els accessos.

Vidres i portes trencades que deixen veure un interior totalment abandonat. Fa cinc anys que va tancar l’Hotel Corona de Calella, en ple casc urbà, i des de fa uns quants mesos ha canviat els turistes que abans allotjava per okupes. Amb ells ha augmentat la brutícia que s’hi acumula i també la sensació d’inseguretat dels veïns, sobretot d’aquells que tenen cases que s’hi comuniquen directament. Maria Dolors Masses, una de les veïnes afectades, explica que "en el meu cas aquell dia van entrar Mossos i com que ells es van trobar atrapats van saltar i es van ficar al meu quarto de safrejos. Van entrar per la finestra, a mi no em van fer res perquè en tot moment em van dir que no em farien res que s’estaven amagant però em vaig emportar un susto".

Els veïns asseguren que el tràfec de gent és més intens a la nit i que constantment han d’avisar a la Policia Local i els Mossos d’Esquadra per fer denúncies. També n’han informat a l’Ajuntament de Calella, tot i que la solució a la problemàtica està en mans del propietari de l’immoble, que és un advocat barceloní. Masses demana que "si el tenen que tapiar que el tapiin. Però abans el que tenen que fer és netejar-lo per dins perquè l’altre dia un noi va dir que fa pena de com està. Si el tapien i no fan res això serà un niu de porqueria".

Malgrat la insistència i queixes dels veïns, continua sent molt fàcil accedir a l’interior de l’Hotel Corona. Ràdio Calella ha intentat sense èxit posar-se en contacte amb el seu propietari.