dimarts, 9 de febrer del 2010

Un pas més

L’Associació Turística de Calella ha valorat públicament l’acord plenari de dissoldre el Patronat Municipal de Turisme, l’organisme públic encarregat de gestionar la promoció turística de la població. L’empresariat entén que la decisió, presa conjuntament amb el govern, és un pas de cara a la implantació dels objectius fixats pel Pla d’Accions Turístiques. No hi ha acord encara sobre l’organisme de participació mixte que haurà de gestionar aquest full de ruta.

L’Associació Turística de Calella, entitat que representa gran part del sector vinculat directa o indirectament a l’activitat turística, accepta però no assumeix la decisió de dissoldre el Patronat Municipal de Turisme. La desaparició d’aquest organisme públic de promoció es va aprovar en l’última sessió plenària amb els vots de l’equip de govern del PSC i ERC. Els grups de l'oposició van manifestar-se de forma diferent: CiU es va abstenir i PP hi va votar en contra.

El president del gremi turístic, Enric Hernàndez, ha indicat que aquest fet s’ha d’inscriure en un procés de caràcter general per acomplir amb els objectius del Pla d’Accions Turístiques, que és el full de ruta per la millora de la competitivitat turística de la destinació “Calella”. La dissolució del Patronat s’ha fet efectiva sense comptar amb cap altra entitat participada per sector públic i privat que lideri les polítiques de promoció; cosa que va motivar l’abstenció de CiU en l’últim ple. Per Hernández, la definició jurídica d’aquest nou ens encara no està acordada: “És complicada la creació d’una entitat fins que no hi hagi un fonament ben basat; llavors l’acord que vam prendre l’Associació amb l’Ajuntament era fer un contracte-programa, amb una vigència d’un any vista, segurament d’aquí a un any, en la qual hi ha una nova reorganització per part de l’Ajuntament i hi ha uns nous paràmetres dins el conveni que cada any hem anat signant”.

Aquest contracte-programa substituirà el conveni de col.laboració que anualment han pactat Ajuntament i ATC, com a representant del sector privat, en el que es fixaven les accions a desenvolupar durant la temporada d’estiu. Del seguiment se n’ha encarregat fins ara un grup de treball integrat per 10 persones. Fruit d’això, es van crear, per exemple, els punts de turisme familiar a la platja de Garbí.

Hernández ha indicat que la nova plataforma de treball passarà de 10 a 20 persones, on seran representats tots els agents turístics importants de la ciutat i els polítics.

El contracte- programa es presentarà públicament en el termini d’un mes i mig i busca acomplir amb els objectius més immediats del Pla d’Accions Turístiques. La creació i promoció de nous productes, fomentar la inversió complementària i marcar els criteris de qualitat.