dijous, 1 d’octubre del 2009

L'escola i els nous temps

El sistema educatiu necessita temps per consolidar-se i adaptar-se als nous temps. Aquesta és una de les conclusions que es van extreure dissabte durant el debat sobre l'educació pública i els reptes de futur que es va fer en el marc de la Fira de Calella i l'Alt Maresme.


Les Associacions de Mares i Pares dels dos centres educatius públics de Calella, el CEIP Doctor Carles Salicrú i el CEIP La Minerva, van debatre dissabte sobre com ha d'afrontar l'escola pública els canvis socials. Enguany l'inici del curs ve marcat per la nova llei d'educació de Catalunya i la Carta de Compromís Educatiu amb la qual es busca la complicitat de les famílies a l'hora d'educar. Precisament, durant el debat es va parlar de l'escola com a transmissora de determinats valors com ara la solidaritat, el respecte o la tolerància. En tot cas, els diferents ponents compartien el fet que l'escola no és l'únic lloc on s'aprenen valors. La cadena és molt gran i passa fonamentalment per a família i la resta d'agents que conformen la societat a la qual vivim. La vocal de la Federació d'Associacions de Pares i Mares de Catalunya, Tere Boada, va destacar que les lleis d'educació no contemplen el paper de pares i mares dins l'escola. Per a Boada, l'escola ha de formar i els pares educar.

Els 2 directors dels centres educatius públics de Calella consideren que la col·laboració de pares i mares és essencial en el procés educatiu del seu fill malgrat que aquesta ha de tenir un límit. La directora del CEIP La Minerva, Pilar Ponsati, creu que els pares han de col·laborar però també respectar la professionalitat dels mestres. Ponsati destaca que cal la implicació de tots.

Per la seva banda, el director del CEIP Doctor Carles Salicrú, Javier Madrid, es posa en la pell de pares i mares i reconeix la difícil tasca de ser pare.

El regidor d'Educació i Ciència de l'Ajuntament de Calella també va participar del debat. Per a Josep Torres, l'escola a banda de tenir una funció social i educadora, també té una funció política.