divendres, 8 de maig del 2009

Teresa Vidal creu que s'hauria de canviar l'orientació publicitària del Concurs de Roses de Catalunya

La roserista de Sant Cebrià Teresa Vidal, participant a la 42ena Exposició Concurs de Roses de Catalunya de Calella, considera que la publicitat que es fa del certamen va només orientada a atreure-hi públic, i segons el seu parer, caldria intentar també captar participants, sobretot veïns d'urbanitzacions.

Teresa Vidal es refereix a aquelles persones que viuen en cases aïllades d'urbanitzacions que al jardí tenen un roser que es dediquen a cuidar-lo i se'n mostren orgullosos. Per la roserista de Castellar d'Índies seria important aconseguir que qualsevol persona que tingui un roser presenti una rosa al concurs i s'hi impliqui, cosa que s'aconseguiria si es fes un altre tipus de difusió de la mostra, no només buscant visitants.

Vidal considera que els roseristes professionals ja tenen certamens especialitzats per a ells, i enfocats des del punt de vista comercial "ja que la professió de roserista persegueix també el negoci d'intentar crear una varietat nova, registrar-la, i cobrar drets de propietat dels vivers que la comercialitzin" -ha indicat Vidal.

Teresa Vidal va oferir la xerrada "El món de la rosa, el seu cultiu i tradició", a la Biblioteca de Can Salvador de la Plaça, on va mostrar diverses varietats de rosa, tan les clàssiques com les més noves, entre les que hi havia roses botàniques, antigues, hibridacions i floribundes.